torsdag 1 juli 2010

Ny älva

Här kommer ännu ett kort gjort med material från DT-paketet jag fått från Hobbyglädje.

Allt som jag använder på kortet finns att köpa i butiken. Himla fiffigt va?! ;)

Detta har jag använt:
Rosa skimrande cardstock, prickigt papper och rosa mönstrat papper båda från Indido, stämplar från Crafter´s Companion, rosa brads, rosa band med prickar, stor rosa ros och jag har färglagt med Promarkers (Blush, Pastel Pink, Ivory, Indigo Blue, Cool Grey 1, Forest Green, Pastel Yellow, Burnt Sienna och Sandstone).
Texten har jag stämplat med svart dyna och sedan embossat med glittrigt embossingpulver från Kortmakaren. På vingarna och på rosen har jag använt glitterlim (Stickles, Diamond) från Ranger och runt alla papper har jag använt min Edge scrapper (making memories) och sedan chalkat med Distress Ink (Walnut Stain). Älvan är fastsatt med distanskuddar (3 mm)

Have a Magical Day!

4 kommentarer:

  1. Man blir ju nästan lite chockad, Anna! Att se ROSA kort på din blogg! Hihi! Det var jättefint, gillar hur du fått till färgläggningen på rosen! Kram Lindha

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blir man, hihi. Men tror du inte att en tjej som Gry skulle gilla kortet? =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort du gjort. Älvorna är för härliga, så söta du gjort dom! :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefina kort du gjort!

    SvaraRadera