torsdag 14 januari 2010

Julen är slut...

Det är alltid på samma sätt, varje år. Jag älskar julen och alla förberedelser och julpyntar gärna ett tag innan jul så att jag kan njuta av julgranen, tomtar och allt annat pynt. Detta gör att efter jul- och nyårshelgen är jag lite småtrött på allt och städar ut julen illa kvickt.
Det vikigaste då är att köpa TULPANER. Det är en av mina favoritblommor, och det hinner stå en hel del tulpaner i min vas hemma under våren, inhandlade både av mig och av min sambo som väl känner till min svaghet. =)

I förra inlägget skrev jag om ett mousserade vin som jag köpt till nyår. Jag köpte 3 flaskor men lämnade faktiskt tillbaka en till systemet som inte dracks upp. Tyckte inte alls att det var ett vin som jag ville dricka eller bjuda på igen. Det var inget särskillt alls med det, så då kan vi lika bra dricka något annat nästa gång. Rekommenderar alltså inte det.
Ett vin jag däremot rekommenderar är ett rödvin som heter Lindeman bin 45 (nr 6226 på systemet). Ett ganska krafigt vin som passar bra bl.a. till köttfondue. (Provades förra helgen=))

I många bloggar ser man att bloggaren väljer ut sina 10 bästa kort som gjort under 2009 och jag ska väl inte vara sämre. Ska ta och kolla och välja ut mina favoriteroch visar dessa i nästa inlägg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar